isaaceliasnovasmamma

Alla inlägg under juni 2012

Av Veronica - 30 juni 2012 16:45

Varit och hämtat nytt köksbord idag, eller nytt är det ju inte, men nytt för oss i alla fall :-).

Skönt med ett litet mindre runt bord nu när vi har matsalsbord i vardagsrummet. Fördelen är att det är tilläggsskiva till så även det runda bordet kan bli riktigt stort.

Och väger typ inget så lätt ta in det i vardagsrummet om det skulle behövas, nu kan vi ha STORA middagar och alla i samma rum. ;-). Fördel med stort vardagsrum.


   

 


I tisdas så var jag, syrran, mamma & mormor och tog farväl av Morfar en sista gång i bårhuskapellet, kändes mer fridfullt den här gången när han hade sina vanliga kläder, och var tända ljus och ett stort kors i rummet.

I kistan i hans händer låg även Manchester United halsduk, teckning från Nellie, bild på barna, hans älskade snusdosa, och travblad.

Imorgon ska de hålla tacksägelse i Kyrkan angående hans bortgång. Nu får vi invänta begravningen innan vi kan ta farväl ordentligt och försöka gå vidare, men i hjärtat och minnena kommer han ju alltid att finnas kvar.

   

Av Veronica - 21 juni 2012 18:40

 

Vet att du kommer vaka över oss däruppifrån. Att du kommer bli en av stjärnorna som lyser ner över oss. Du är den mest oegoistiska person som jag har mött.

Älskar dig så, kommer aldrig glömma dig och du kommer för alltid ha en stor plats i mitt hjärta.♥♥♥


Nu slipper du lida mer och fått återförenas med din Mamma & alla andra änglar.

Varit idag och tagit farväl av dig, du såg så fridfull ut och såg ut som du äntligen funnit ro.

Isaac är väldigt ledsen här hemma, de andra 2 är för små för att förstå, men vet att du kommer följa dem däruppifrån och vara en vakande ängel.

Må du få vila i frid älskade Morfar.

 

Av Veronica - 19 juni 2012 10:23

Igår sov Isaac hos en kompis för första gången, vet han snart är 7 år, och när jag var i samma ålder hade jag redan sovit hos kompisar MÅNGA MÅNGA gånger, men känns ändå stort första gången ens barn sover hos en kompis eller har en kompis sover över, tecken på att han börjar bli en stor pojke :-).

 

Mammas stora fina kille, eller min lilla bubbe som Thomas säger, tycker jag försvarar han jämt mot Thomas. Men Isaac & jag har alltid haft ett speciellt band & stått varandra jättenära, första barnet är ju nått speciellt, såklart har de andra 2 lika stor plats i mitt hjärta ;-).


Var tvungen att tända mysbelysningen i Novas rum igår kväll så jag skulle våga mig upp på övervåningen ;-) såg en film om det övernaturliga, den var faktiskt riktigt, riktigt bra, den rekommenderar jag " The Haunting in Conneticut" hette filmen.

Har ju blivit mörkrädd på gamla dar och inbillar mig allt möjligt när jag hör ljud, förut brukade jag gilla att bli skrämd :-P.


 

Imorgon är det äntligen dax för Kryssningen, men vad fort veckorna gått ändå.

Ser fram emot att äta & dricka gott.

Måste till bolaget imorgon måste ju ha lite drickbar färdkost på bussen ;-).

Sen eventuellt gå en runda i stan innan & se om jag hittar nått i klädesväg.


På fredag får jag fira midsommar i min ensamhet, Thomas & barna ska till Kungsör och fira midsommar, var ju min ide vi skulle fira där allihopa, men då visste jag inte att jag skulle jobba hela midsommar.

Dom ska ju sova över där annars hade jag ju kunnat följa med under dagen.


Aja får mysa med mig själv & äta gott, blir det en typisk svensk midsommar så regnar det väl vilket fall som helst;-). Hoppas såklart på fint väder för de andras skull.

Jag får ta mitt festande imorgon istället. :-). 


 

 

Av Veronica - 17 juni 2012 15:47

Före, beigegrön tråkig tapet:

  

 

Efter:


         


Bara lite smådetaljer som ska rättas till. Lite färgstänks som blivit. Visst ser man att det är en amatör som gjort det är ju första gången men rätt nöjd ändå och ska ju bo kvar ett par år så kan stå ut med att det inte är perfekt. :) går rätta till om & när man i framtiden flyttar. Men nu har jag kommit underfund med tekniken så ska måla köket som har massa fett & matfläckar kan knappast bli värre i alla fall :-P


 


 

Av Veronica - 15 juni 2012 14:44

Hade det riktigt härligt igår kväll och satt i hamocken och titta på när barna lekte, kl var 21.30 och ändå jätteljust.

 

     

 

Nova somnade ute på sin absoluta favoritplats ;)

 

 

  Nu sussar hon dock så gott i sängen, blir ju väldigt obekvämt i längden att sova så :-P

Ikväll jobbar både Thomas & Jag natt så barnas Farmor kommer hit och sover, jobbar natt imorgon med sen har jag 5 dagars ledigt.

Kryssning på onsdag, lär ju få åka igen med pojkarna, för Alvin från "Alvin & gänget" ska vara med på båten hela sommaren och både pojkarna är ju heltokiga i dom, tycker själv filmerna är jättebra.

Isaac såg lite avis ut när jag sa att jag ska få träffa honom :-P

 

Vilddjuret Nova lämnar vi dock hemma. Blir bara massa skrik & liv när hon inte får sin vilja fram vilket är OFTA. Börjar nästan tänka om när det gäller utlandsresa i år eftersom hon är så himla trälig ha med sig nånstans, visst kanske går jättebra, men OM det nu inte skulle göra det skulle det kännas så otroligt bortkastat med pengar. Visserligen kan hon ju lugnat ner sig om 6 månader. ;) Aja, får se hur vi gör.

Hon är som sagt den värsta av dom alla i samma ålder, men dom andra 2 blev ju lugna så finns ju hopp.

Och så var den en som sa tjejer är så mycket lugnare & lättare, JO TJENA!

Jag har hela tiden trott tjejer är jobbigare, det har man ju sett när man jobbat på dagis.

Men hon är ju såklart världens underbaraste lilla tjej ändå, som jag älskar otroligt mycket, så ingen missförstår.

 

 

Av Veronica - 14 juni 2012 19:57

Har börjat projekt målning i Novas rum, men inte klart på långa vägar, ska ha fondvägg så blir annan färg på andra sidan av rummet en ljusare färg. Här får ni smakprov, ser väldigt ojämnt ut men är för färgen inte har torkat, börjar se mycket bättre ut nu.

 

Innan:

  

 

Halvfärdigt:

 


Längtar tills vi ska fixa i Elias rum, sätta dit fönster, måla, nya tapeter, fönsterbräda osv.


Sov till strax innan 11 idag, riktigt skönt, men jag trodde kl bara var runt 8 så hade säkert kunnat sova mer, behövde väl ta igen lite sömn. Isaac den tröttmössan sov till 11.30, men är det sommarlov så är det. 

 

Ska kika på "Trassel" med Isaac sen när Thomas åkt till jobbet.

 

Har mycket projekt jag vill göra men får ta lite i taget. Spraymålade vardagsrumsbordet med men räckte inte till hela så får köpa mer. Var mest för att testa bordet är ju så jäkla slitet så ingen katastrof om det blir förstört.

Måste hitta mindre bord till köket med nu när vi har "matsalsbord" vill helst ha ett runt bord.

 

 
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Stolt Mamma till 3 underbara barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards