isaaceliasnovasmamma

Alla inlägg under juli 2012

Av Veronica - 25 juli 2012 20:30

Nyss hemkomna efter en heldag på Kolmården. Varit en toppendag, först var det ju gassande sol & jättevarmt sen kom det lite vita moln som gjorde det behagligare, men var fortförande fint väder.


Lär ju somna gott sen sov ju bara 2 timmar imorse efter nattpasset, men vad gör man inte för sina små älskade barn. :)

Fast känner mig inte trött ändå trots de få timmarna, dock trött i ryggen av all bärande på Nova och öm i fötterna av allt gående.


Åkte såklart linbanan över safariparken, riktigt häftigt, var jättelång kö så trodde det skulle ta tid men 10 min fick vi stå & vänta, kön rörde sig framåt hela tiden ;-) när vi skulle äta på "Tex Mex" fick vi dock köa säkert 30-40 min.


Delfinshow blev det såklart också, och åkte lite karuseller. En underbar dag har det varit, men nu längtar vi till Legolandresan, dagarna går fort. Gick bättre än väntat att gå med alla 3. :)


       


Nu blir det hoppa in i duschen sen lägga sig och ta det lugnt och titta på film, jobbar natt på fredag igen, på lördag har jag tagit semester så sen väntar 7 dagars ledighet, sen jobbar jag 4 nätter innan det är långledig igen & vi åker till Danmark!:)

 

Av Veronica - 24 juli 2012 23:42

Kommit en liten bit nu med lekrummet:) men den 7.e ska jag till Ikea och inhandla det sista + lite lampor till Novas rum.


Nova har fått en liten lekhörna i lekrummet: 

rum.    

Ska    

Ska fyllas på MYCKET mer bollar men fanns bara 2 st påsar kvar, och blir ju dyrt 360:-för 200 bollar och blev bara så lite så får nog dela upp det lite men ska köpa ett nytt gäng med bollar i veckan.


I fredas kväll så hade vi ju en liten grillfest hemma, var faktiskt riktigt trevligt och som sagt skönt tänka på annat en liten stund. :)

     

 

 

Av Veronica - 20 juli 2012 16:09

Idag har vi tagit farväl av Morfar. Var en riktigt fin begravning, och tårarna rann många gånger.

Jordfästning var det också, gick bra.

Imorse när vi skulle gå så kom Isaac med sin skjorta på och ville följa med, såklart han fick det, han tog det bra under beravningen.

Efteråt bjöds det på god Smörgåstårta. Kul träffa några av släktingarna från Västmanland.

Morfars syster hade skrivit en jättefin insändare till Morfar i tidningen idag, synd den inte finns på nätet, men ska klippa ut det ska göra en minnestavla av Morfar & hänga båda tavlorna brevid som han målat.


 

Av Veronica - 19 juli 2012 13:58

Du fattas oss & har lämnat ett stort tomrum i våra liv. :-(

Du var alltid så snäll och tänkte på alla andra i första hand, finns nog ingen som var mer godhjärtat och mer osjälvisk än du.

 


Märks att begravningen närmar sig & allt bli mer verkligt, var ju ledsen första dagarna men sen tagit det bra, men nu sen i Måndas har jag mått riktigt dåligt, och idag har tårarna runnit hela förmiddagen.

Var förbi kyrkogården förut och titta där han ska ligga, blir en bra plats för han.

Ska bli skönt när begravningen & det är över, alla säger ju alltid det blir lättare efter det att gå vidare.


Mina tankar går till dig Mormor & Mamma. Tillsammans är vi starka!

 

Av Veronica - 17 juli 2012 16:50

Påbörjat projekt lekrum nu :) Men inte klart på långa vägar ska som sagt inhandla grejerna från Ikea som jag la in i inlägget under.

Såga isär överdelen på Isaacs säng eftersom det ändå skulle kastas så det kommer få bli bollhav istället, ska försöka fixa till och göra det som en liten borg eller liknande, som sagt styleroom är bra!:)

     


Igår var jag i Färjeläget och lunchade med fina Sussi, fick även gosa med lilla Simon som bara är 10 dagar gammal (igår.) så himla underbar liten kille, så otroligt liten och söt, man blir ju helt bebissjuk. :-)

Även Sussis bror Björn mötte vi där så han gjorde oss sällskap.


På fredag så är det dags för Morfars begravning, det slutgiltiga farväl. Tycker begravningar är vackra, men ser inte fram emot jordfästningen, kommer nog kännas skumt se kistan åka ner och veta att han ska begravas under jorden, några av sina privata favorita ägodelar har han i alla fall med sig i graven. Han kommer ju alltid finnas kvar i vårat minne och hjärta. Älskade lilla Morfar :(


 

På kvällen så får vi främmande, var planerat redan innan jag visste datum för begravningen, kändes först dumt att ha det samma dag som begravningen, men sen tänkte jag att det faktiskt kan vara skönt att ha lite trevligt sällskap och tänka på annat på kvällen.

Blir även helt barnfria, bara eventuellt Isaac som stannar hemma, han hoppas få sova hos sin kompis :-)

Så för en gångs skull så kan jag få vara med och grilla & äta i lugn och ro, vara med och spela kubb vid fint väder, och dricka goda drinkar om jag känner för det. Ska bli himla skönt och kunna vara lite social här på hemmaplan ;-)

 

Av Veronica - 14 juli 2012 13:07

Funderar på att göra Isaacs rum till ett lekrum, pojkarna sover ju ändå alltid tillsammans och rummet används i princip aldrig då känns det bättre göra ett lekrum av det och sen sätta in 2 sängar här uppe där Elias rum är.

Visst skulle man kunna göra lekrum här uppe, men det har vi haft förut och det användes knappt heller eftersom vi är ju mestadels på nedervåningen, och då kan Nova sitta & plocka

och leka medans jag lagar mat eller så. :-) barnen håller sig ju oftast i närheten av där vi är.


Men nu har Elias kommit i den åldern att han mer & mer kan sitta själv & leka, och ligger jättelugnt och tittar på sina favoriter Pippi.


Isaac har gått med på det om det fortförande är hans rum, SÅKLART, så fort han säger till att han inte vill dela rum  med lillebror längre och sova i eget rum så får han ta det igen.


Vet på ett ungefär hur jag vill ha lekrummet, tur man kan leta inspiration på styleroom. ;-)


Tänkte i alla fall ta in poolen sen som vi har ute och fylla den med massa bollar så det blir ett litet bollhav, tror jag Nova kommer gilla.


Sängarna jag eventuellt tänkt till pojkarna:

 

Till lekrummet:

         

 

Klätterstege att hoppa ner i bollhavet:

 


 


Av Veronica - 13 juli 2012 17:17

I onsdas så var jag med Mamma & Mormor till Färjeläget i Oxelösund, var ju den sedvanliga onsdagsdansen som är på somrarna (dansband.) är ju säkert 10 år sen jag var där så blev väldigt sugen på

att se om det är nått folk där nu för tiden. Förr gick man ju mest för att kika på alla snygga killar från Brevik ;-) Thomas säger jag håller på bli tväräkta oxelösundare IGEN först Dahlins i lördas och nu onsdagsdansen.

&

Var väl typ 85% pensionärer där. :-) Nej nästa gång blir det en bit mat & dans i hamnen i Nyköping istället, visst var väl rätt ok & trevligt ändå, kul träffa min & Thomas gamla killkompis "Micke Renfors".


Jag på väg till läget i onsdas, lite smålullig ;-):

 


känns som det blivit en del festande, men är ju sommar & då brukar det ju bli mer utav den varan, står ett par till på agendan. :-)


Jobb imorgon & på söndag sen 8 HÄRLIGA dagar ledigt.


På fredag är det dax för Morfars begravning :(

 

Av Veronica - 11 juli 2012 02:09

I lördas så var vi vid Femörekanal och tittade på "Visor vid vattnet".

Riktigt mysigt & tur med vädret hade vi. :)


Var "Patrik Isaksson"- "Uno Svenningsson"- "Irma Schultz" som uppträdde, och först 2 förband.

Riktigt bra var det, inga jag direkt lyssnar på hemma, men är ju alltid bra "live" och kul titta på folk även om det inte blev så mycket av den varan.;-).


Var där med Mamma, Björn, och i sista stund blev det bestämt att mina söta kusin "Kicki" skulle följa med, jättekul.


Längtar dock VÄLDIGT mycket till "Bryan Adams" konserten i Augusti.


             


Efteråt så hamnade jag & Björn på "Dahlins" i ockle, var väldigt onykter ;-) men kul var det trots lite folk, beställde ju "Jag vill vara din Margareta" av trubaduren as usual ;-) massa gamla minnen.:-P

Lite för full som sagt var, så glömde kontaktlinserna i när jag somna, så på morgonen hade dom nästan fastnat på ögona, så skadat ena ögat, var jätterött & blödde inuti, men inte använt linser på 2 dagar så nu är det nästan läkt.


Försov oss idag med, Thomas & jag jobbade ju båda natt & skulle hämta barna kl 15, 15.30 kom Thomas inrusandes till mig *panik*. Tur man har bra förskole/fritidspersonal, dom sa bara skönt att ni fick sova längre, barna har haft det så bra. :-) brukar ju inte vara sena så dom misstänkte det var nått sånt.


Får beställa väckning av svärmor imorgon, så det inte upprepas, både hade ju satt alarmet och min stog på snooze men hade väl antagligen för lågt ljud på så jag vakna inte av det, sov jättedjupt hade säkert kunnat sova ett par timmar till.





 

Presentation


Stolt Mamma till 3 underbara barn.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards